dijous, de febrer 21, 2008

Ca Macià...



Mai t' he contat aquella història?

Un dia vaig arribar de la Lluna!


Feia fred i jo anava nu. Vaig trobar Ca Macià, un home vell d’ulls clars i molt amable, amb els llums encesos.
No li sorprengué gaire que anés nu. A la seva edat ja havia vist de tot, inclòs altres que baixaren de la Lluna. A més a més quan ell era més jove havia tingut el privilegi de parlar amb un autèntic home de Júpiter. Fet molt més assenyalat.

-Saps? ja fa temps que no em visitava ningú...

Em va explicar que des de que els de la ciutat havien construït tan a prop de la seva masia ja sols passaven per alli els especuladors i els cotxes, i sempre amb presses. Per això estava tan content al veurem.



Els seus ulls brillaven i la veu li tremolava.

A mi em va saber greu dir-li que jo tan sols venia de fer un bany al llac, que té a prop i que amb la fosca no trobava la roba. El meu cap volia una valoració dels terrenys per invertir i jo no em vaig resistir a fer un bany abans que tot canviés.


Em va convidar a passar la nit. Anava a preparar carn i verdura espencada.


-Mai m’acostume a cuinar per a mi sol, i sempre en faig de més.


Vaig escoltar les histories de quan era menut, de quan el llac era més gran i més net. La seva lluita per conservar el lloc on vivia,...



Quan vaig despertar, ell no hi era. Tan sols una nota:

me’n torne a la Lluna. Hi ha menjar al rebost.

Ara algunes nits en que està plena apareix algun home de la Lluna i no fa massa en va vindre un de Júpiter. Sempre solc tindre alguna que altra cosa al rebost per si tenen gana.

4 comentaris:

mi ha dit...

que xulo!

per cert m'agarda molt la foto dels calcentins de colors!

Anònim ha dit...

és molt bonic,
m'ha agradat :)

A la lluna de València



Repefu

dAvidet ha dit...

asietes guapes!

Anònim ha dit...

tres bien